Leverans- & aviseringsvillkor
Var vänlig kontrollera att referensnummer, namn, mailadress, artikel, antal, telefonnummer och adress samt postnummer stämmer på ordererkännandet.
Viktigt, svara omgående om transportbolag ringer, skickar SMS eller mailar för att ni ska slippa onödiga kostnader.
Ändringar som adress, framskjutna leveransdagar, lagerkostnader när godset inte kan levereras innebär extra kostnader som debiteras av KGM AB.
Vid frakt med önskad avisering gäller följande:
Ni som kund får ett SMS med en länk där man kan välja när man vill ta emot godset. Om ni som mottagare väljer ett datum senare än 3 dagar efter avisering utgår lagerhyra från fraktbolaget, denna kostnad debiteras dig som kund.
VIKTIGT att ta första leveransdagen vid godsutlämning för att undvika ytterligare kostnader.
Avgift för avisering tillkommer.
Vid frakt med önskat leveransbesked gäller följande:
Ni som kund får ett SMS eller samtal c:a 30 minuter innan leverans.
Avgift för leveransbesked tillkommer.
Vid frakt via ombud ingår avisering och ni har som kund 14 dagar på er att hämta ut ert paket.
Leveranshinder / outlöst gods
Debiteras p.g.a. att mottagaren inte var på plats vid leveransförsök. Försändelsen kommer att aviseras till mottagaren och ny leverans bokas ut enligt överenskommelse (helst nästkommande vardag för att slippa lagerkostnader).
Kostnader p.g.a. att mottagaren inte har kunnat nås samt eventuella tilläggstjänster såsom adressändring, lagerhyra m.m. kommer debiteras.
Mer om fraktbolagetens transportvillkor se www.se.dsv.com samt www.dbschenker.com/se .
För våra försäljning- & leveransvillkor, klicka här.