OFFERT
Offerten är giltig för beställning i 30 dagar från och med offertdatum om inget annat angivits.
Vid beställning skickas ett ordererkännande ut. Saknar du ordererkännande, kontakta oss omgående.
Prisändringar p.g.a. för oss okontrollerbara höjningar från underleverantörer eller av råvaror får ske utan avisering. Moms tillkommer. Minsta ordervärde 200:-, exklusive moms. Vid ordervärde under 200:- exklusive moms tillkommer en administrationsavgift på 79:- exklusive moms.
Fri leverans vid order över 10.000:- exkl. moms. Gäller dock ej skrymmande försändelser.
Vid försäljning tillkommer moms, fraktkostnad, aviseringsavgift.
30 dagar netto. Efter förfallodatum debiteras dröjsmålsränta med 15%. Bankgaranti kan krävas.
KGM AB förbehåller sig rätten till pris-, design- och konstruktionsförändringar utan föregående meddelande.
Du som kund har rätt att ångra ett köp genom att meddela KGM detta inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. För att returnera din vara, var vänlig fyll i returhandlingen på framsidan och följ stegen för retur som du kan läsa om nedan. Var vänlig notera att det är du som står för returportot vid retur enligt ångerrätt. På det belopp som ska återbetalas har KGM rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning om sådan värdeminskning beror på att kunden har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.
Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datumet meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till KGM. Varan ska förpackas i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg varan med dess förpackning i kartongen/postpåsen den kom i (om möjligt annars motsvarande).
Du ansvarar själv för att produkten kommer fram i det skick du mottog den. Returportot står du själv för och får ej ske som postförskott eller efterkrav.
KGM rekommenderar dig att skicka med spårbarhet då du som kund ansvarar för att produkten kommer fram till mottagaren och att den är oskadd. KGM ansvarar inte för förlust eller eventuella skador som uppkommer under transporten.
KGM garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara, som du kan se direkt, ska du kontakta vår Aftersales så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. Aftersales tar emot felanmälan och sänder dig instruktioner för retur.
Meddelande om fel på vara efter användande måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 1 år. KGM står för returfrakten för godkända reklamationer.
Vid granskning av reklamerad vara som återkommit/foton på den skadade varan som skickats till KGM AB görs en bedömning av produkten angående hur felet/skadan uppstått. Därefter kontaktas du som kund om beslutet och tillsammans med KGM AB bestäms vidare åtgärder.
Vid byte av storlek på kläder eller skor kontakta vår Aftersales för retursedel. Kunden står för frakten tillhörande bytet.
Vid byte av övriga produkter kontakta vår Aftersales, vidare åtgärder bestäms av KGM AB tillsammans med kund.
1/ Kontakta KGM AB för att få en retursedel, kostnaden för returfrakten dras bort från din återbetalning av varan när vi registrerat returen.
2/ Betala själv returfrakten hos ditt ombud och få återbetalning av varan när vi registrerat returen.
Kontakta oss
Reklamation: aftersales@kgmab.se
0495-24 99 99
Kundtjänst: info@kgmab.se
Returadresser
För brev/postpåse:
KGM AB
Box 134
577 23 Hultsfred
För paket:
Norra Oskarsgatan 66 N
577 39 Hultsfred